Kométa bude počas sezóny premávať každú nedeľu na trase Poprad – Starý
Smokovec – Tatranská Lomnica. Bude za sebou ťahať aj historické vozne
TEVD 12 a TEVD 16. „Najstarší z nich, takzvaný letniak, bol vyrobený v roku 1908 a cestovanie v ňom je skutočným zážitkom, nemá totiž žiadne okná,“
povedal Sabaka s tým, že Kométa bola vyrobená v továrni Ganz Budapešť
ešte za čias rakúsko-uhorskej monarchie v roku 1912 ako jediný kus. Na
trať sa dostala o rok neskôr. Najskôr vozila napríklad poštu a od roku
1922 aj snehový pluh. Umožnila tak celoročnú prevádzku tatranskej
železnice.
Trojča bude premávať v soboty na trase Poprad – Starý Smokovec – Štrbské
Pleso. Počas leta za neho pripoja aj unikátny nákladný vozeň, v ktorom
si cestujúci budú môcť odviezť aj bicykel či kolobežku. „Sprístupníme im tak vyššie položené cyklotrasy, aby nemuseli šliapať hore kopcom,“
dodal. Trojča bola podľa jeho slov jedna z 18 električiek vyrobená pri
modernizácii tatranskej dráhy pred Majstrovstvami sveta v klasickom
lyžovaní v roku 1970. „Jej červené laminátové sedadlá si snáď pamätá každý z nás, keď ako dieťa cestoval na túru alebo za inými zážitkami v Tatrách,“ doplnil.
Sabaka návštevníkom Vysokých Tatier odporúča, aby svoje autá nechali
doma a do hôr či medzi strediskami sa presúvali práve ekologickou
tatranskou železnicou. „Ak práve zastihnú naše historické električky, budú mať bonus navyše. Prenesieme ich o 100 rokov späť,“ uviedol.
Podľa jeho slov je o ne veľký záujem. Pripomenul, že online predaj sa
uzatvára večer pred prvou jazdou. Cestovné poriadky a bližšie informácie
sú zverejnené aj na webovej stránke www.tatranskaelektricka.sk.